مقالات آرشیو خبر ها
زوج رابیو و مك كنی شكست خورده است!

زوج رابیو و مك كنی شكست خورده است!

 

با اینكه تركیب اعلام شده از سوی آندره‌ا پیرلو برای بازی برگزار نشده شب گذشته مقابل ناپولی شاهد تركیبی جدیدتر در خط میانی‌اش بود اما همچنان نمی‌توان با قاطعیت از دستیابی سرمربی جدید یووه به چیدمان مدنظرش در این بخش از زمین سخن گفت.

 

لوچانو موجی مدیر سابق باشگاه یوونتوس در یادداشتی كه برای صفحه ورزشی روزنامه Libero (چاپ میلان) نوشته، ضمن اشاره به موقعیت دشوار یوونتوس در این فصل، خط میانی بیانكونری را در مقایسه با سایر رقبا نیازمند به تقویت بیشتر دانسته و بر عدم حضور همزمان آدرین رابیو و وستون مك‌كنی تأكید كرده است.

 

 

وقتی به جدول رده‌بندی سری A نگاه می‌كنم 4، 5 تیم سرسخت را در بالاترین رتبه‌ها می‌بینم؛ در همین ابتدای فصل و با همین قاطعیت و جدیت. ناپولی، آتالانتا، اینتر، میلان بی‌محابا شروع كرده‌اند.
در میانه‌های جدول هم غافلگیری كم نداریم؛ مثلاً ورونا بیش از انتظارات نشان داده و با اضافه شدن لاتزیو و رم نیز می‌توان لشكری مدعی را پشت سر مدافع عنوان قهرمانی (یووه) به وضوح دید.
البته كه بسیاری از این تیم‌ها در ادامه فصل هدف‌گذاری‌هایی متفاوت را پیگیری خواهند كرد و از یورولیگ گرفته تا حضور پایدار در میانه‌های جدول، جایگاه‌هایشان تغییر خواهد كرد. مثلاً معتقدم میلان در نهایت به دنبال كسب سهمیه یورولیگ و تیمی مثل ورونا برای میانه‌های جدول مبارزه خواهند كرد. 
بی‌تردید یوونتوس یكی از دشوارترین فصول یك دهه اخیرش را در ماه‌های آتی تجربه خواهد كرد. با اینكه همچنان همه نگاه‌ها به یووه و اینتر است اما آنها نباید قدرتِ غافلگیری آتالانتا و ناپولی را نادیده بگیرند.
یووه در خط حمله به لطف گلزنی‌های رونالدو و فداركاری‌های دیبالا همچنان می‌تواند به عادت همیشگی‌اش در كسب «پیروزی» و «بردن» امیدوار باشد. اما این فصل آنها چاره‌ای جز افزودن به قدرت جنگندی‌شان در خط میانی ندارند؛ به‌نظرم خط هافبك یووه چندان قدرتمندتر از رقبایش نیست و در مقابل خطوط میانی تقویت شده آنها كم‌بنیه‌تر است. مك‌كنی و رابیو را زوجی مناسب در كنار یكدیگر ندیدم؛ با اینكه هر دو بازیكنانی فیزیكی و دارای قدرت بدنی بالا هستند اما وقتی همزمان در زمین حاضر هستند، از حیث فنی مشكلات غیرقابل انكاری در مالكیت و چرخش توپ در زمین دارند. ملو اما مطمئناً بهتر است؛ او می‌تواند با بنتانكور زوج كاربردی‌تر را شكل دهند. در هر حال باید منتظر آزمون و خطای پیرلو و رسیدن او به تركیب دلخواهش در میانه زمین بود. در عین حال بانوی‌پیر تضمین‌ها و توانایی مناسبی در خط دفاعی‌اش دارد و با نفراتی كه در اختیار دارد، دست‌كم خیالش بابت این بخش از زمین راحت‌تر‌ است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: